Windows Windows 8.1 64-bit (all versions) Windows 8 64-bit (all versions) Windows 7 64-bit (all versions) Window 2012 Server 64-bit
OS X Apple Mac OS X 10.7.5~(and higher) CPU minimum requirements for CINEMA 4D R16 and BodyPaint 3D R16 Minimum CPU Windows PC Intel Pentium 4 Athlon 64
Minimum CPU Macintosh Intel Core 2 Solo
CINEMA 4D R16 and higher support the following processors families (SSE3 support required) Intel Pentium 4 Intel Pentium 4 D Intel XEON Intel Core 2 Intel Core i7 Intel Core i5 Intel Core i3 Intel Celeron Intel Celeron D AMD Sempron AMD Athlon 64 AMD Opteron AMD Phenom AMD FX AMD Ontario AMD Zacate AMD Kabini AMD Temash AMD Beema AMD Mullins AMD Llano AMD Trinity AMD Richland AMD Kaveri
Processors not supported Intel Core Solo Intel Core Duo Intel Pentium M Intel Xeon Phi Intel Itanium Intel Itanium II Intel Pentium Intel Pentium II Intel Pentium III Intel 486 AMD K6 AMD K7 AMD Athlon XP/MP AMD Duron Power 4 IBM PowerPC G3 IBM PowerPC G4 IBM PowerPC G5 ARM VIA C7
Graphics cards Generally speaking, CINEMA 4D and BodyPaint 3D support all OpenGL 2.1-capable graphics cards. Nevertheless, we recommend using a dedicated 3D graphics card with an AMD or NVIDIA chip set. High-performance graphics chips are currently already available in mid-range laptops.
Make sure that you always use the most current certified graphics card driver (no beta versions). To find out more about processing speed, CINEBENCH test results can be found online.
Important notice MAXON is not responsible for the compatibility of individual graphics cards with the OpenGL mode. Due to the large number and types of available chip sets, operating systems and driver versions we cannot guarantee the compatibility of all systems.
The technical specifications of MAXON products are constantly changing. Please use the most current demo version of the software to test its compatibility on your computer.
Описание: CINEMA 4D – это самое лучшее, что MAXON может предложить профессиональным 3D-художникам. Если вы профессионально работаете с 3D-графикой и вы хотите быстро и с легкостью достичь потрясающего результата, то это - ваш выбор. Обладая всей функциональностью пакетов CINEMA 4D Prime, Visualize и Broadcast и Studio, CINEMA 4D включает в себя также прогрессивные инструменты для работы с персонажами, волосами, физический движок и неограниченное число клиентов для рендеринга по сети. Благодаря всему этому CINEMA 4D с легкостью справится с любым порученным проектом.
Rendering The new Team Render Server adds server functionality to Team Render. Add jobs to Team Render Server either via a watchfolder or a web interface New Reflectance Channel allows to add multiple layers of reflections Each layer can have its own bump map and reflection model Create masks to control parameters of reflections, e.g. blurriness New Conductor Fresnel mode New anisotropic reflection model Reflection and specular now combined in one channel Several new reflection models New cloth shading model Distance dim mode to fade out reflections Multipass support for reflection layers New BiRender engine allows rendering of Sketch&Toon effects plus hair at the same time with increased speed and quality BiRender reduces the preparation time, first results can be seen much quicker Fill hair has been removed, old scenes which utilized fill hair will be tweaked automatically (increased hair count) to partially compensate for this change New displacement mode for brick shader allows to create more realistic brick walls
Modeling New PolyPen tool replaces the Create Polygon Tool of previous versions Paint polygons, create point sequences or extrude edges intuitively Existing and newly created points, edges and polygons can be moved, extruded, deleted, subdivided, etc. Arcs can be created automatically With Auto Weld mode enabled, edges and points snap automatically to close polygons or edges and weld or bridge geometry Reproject Result projects polygons on existing surfaces New procedural Bevel Deformer bevels either whole objects or selections non-destructively Mesh Check checks geometry for isolated points, complex poles, non-manifold edges, boundary edges and bad or non-planar polygons UVW coordinates are now created automatically for generator caps Boolean object now creates a hidden Edge Selection Tag like other generators (C1,C2, …) New viewport filter added to turn on/off the base workplane grid New HUD element for grid spacing now available in the viewport preferences Viewport Solo Mode provides a clear overview and faciliates the work with complex scenes Most deformers now support falloff Symmetry Object now supports clamping of points to the symmetry axis and deletion of redundant points Automatically Flip function causes meshes to flip across the mirror plane depending on camera orientation Cogwheel Spline got a massive update: it creates accurate Cogwheels with many new generic tooth parameters and types, new inlay and center hole parameters, not only to create accurate cogwheels, but also a plentitude of fancy objects for other purposes
UV Editing New UV Peeler creates UV parametrizations for single or multiple UV islands on an object, each island corresponding to a continuous seam of selected edges along the length of a cylindrical portion of geometry All UV-related features now use the same logic to determine which UV tag is affected UV polygon and point modes now support tolerance parameters for rectangular and live-selection tools In addition to UV polygons, interactive mapping now works on UV points Support for Dolly to cursor in texture view Shift + double-click a texture tag to open a new texture view
Workflow & Interface A single click on the enhanced keyframe buttons now adds or removes keyframes without need to press additional keys, manipulation of multiple keyframes at once is also possible New setting to remove tracks without keyframes Texture Manager now shows or opens files in Finder/Explorer New status icon in the Texture Manager shows if an image can't be found by the renderer and would trigger an asset error New “All Parameters” option in Timeline Baker will bake all Parameters of an object The Layer column of the Texture Manager now also shows the layer color New “Tweak” command is a global on/off switch to enable or disable tweaking throughout Cinema 4D Projection Tag has a new option to prevent accidental viewport duplication New Interaction Tag allows customized interaction with the object the tag is applied to (e.g. mouse interaction with objects can be defined by scripts) New Annotation Tag allows annotations and comments directly in the viewport and can be attached to a specific point of the object. Unlimited number of Annotation Tags can be used per object Annotation Tag replaces former WWW Tag Multiline Edit Textbox now offers an undo functionality Script Editor now allows double-click operation to select and drag complete words like in a regular text editor Auto-add brackets and quotation marks while typing Selected text blocks can be comfortably commented out by pressing the * key Likewise typing a quotation mark or bracket with a text block selected will put the block in quotes or the bracket form chosen i.e. { [ ( ' " Code editors now use word wrap for better overview Cursor changes from caret to text cross symbol when held over line numbers for better orientation Clicking a line number will select the line next to it Drag&drop selected text between multiline edit fields, including duplication by pressing Ctrl Colored line flags next to the line number now indicate the edit state of lines (e.g. edited, edited but compiled, edited but saved) Error message if a preset can’t be written Warp Deformer now fits to object Open in Finder function in the Render Queue Statistics HUD renamed to OpenGL Statistics
Sculpting Assign materials to a link field in the Mask Brush options, press sample button to use the first UV tag found on an object and sample the material, applying the UVs of this tag to the currently selected layer Selection Brush now supports selection of points and polygons in the respective mode (either Point or Polygon mode) Brushes now respect the current polygon or point selections (in Point or Polygon Mode) Use materials as stencils or stamps Unsubdivide command unsubdivides quad-based high resolution meshes, extracting all lower level subdivision layers, reconstructing them as sculpt objects with all required layers to recreate the original objects New option in sculpting preferences now allows to constantly update the full polygon object while sculpting (with or without Sculpt Tag) New brush modifiers now allow to apply and mix the effect of the currently chosen brush with one previously used (i.e. add smooth and inflate to a pull brush) Sculpt brushes now support snapping Stamps and stencils now support procedural shaders Python support has been added to sculpting, users can now create own brushes in Python Drop down to select the motion direction of vertices (average, normal, X, Y, Z, camera) Use the sculpting tools on Camera Deformer, Correction Deformer and Muscle Object Display stencil permanently via visiblity option
Motion Tracker Motion Tracker is a new matchmoving system in Cinema 4D Full Solve command runs a completely automated solve of the footage: it adds a Motion Tracker Object and several Constraint Tags (Mask, Position, Vector, Planar, Camera Orientation) Auto Tracking mode searches trackable points in the footage without user intervention Tracks can be filtered by Minum Length (Frames), Maximum Acceleration, Error Threshold and Smart Acceleration Manual Tracking allows for individual placement of track marks Reconstruction recreates the camera movement and creates 3D feature points from tracking points Mask Constraint Tag allows to exclude specific regions of the footage from 2D tracking Position Constraint Tag calibrates the 3D reconstruction by defining the coordinates of a reconstructed feature (e.g. origin) Vector Constraint Tag is used to calibrate a 3D reconstruction by defining the axis (direction) and/or distance of reconstructed features Planar Constraint Tag calibrates the 3D reconstruction by defining the plane on which three or more reconstructed features are located (this partially defines the orientation of the reconstruction within the scene) Camera Orientation Constraint Tag provides a different way of defining the scene orientation, based on constraining the camera rather than features
Exchanges FBX: Import/export based on FBX SDK 2015.1 Import/export of vertex color informations New export option to triangulate meshes New export option to export SDS subdivided meshes New import option “Single Material Selection Sets” to create selection tags even if only one material is assigned Shinyness (Glossiness) texture support Support for relative file paths Option to include/exclude lights, cameras and splines from export Option to include/exclude curves from import Export editor camera, if no other camera in the scene or no active camera defined Optimized import/export user interface
Alembic: Import and export based on Alembic SDK 1.5 Polygon selection tags applied to a generator are copied down to the generated object Support of new Alembic (Ogawa) file format which can't be read by previous SDK (1.0) Use the new cycle option and set file format to Alembic HDF5 (Legacy) to export compatible files (e.g. Cinema 4D R15) New option to export vertex maps as vertex color information
After Effects: The AE Plugin now exports image based 3D layers
Other Cinema 4D R16 now includes a user participation program which helps MAXON to improve future releases by gathering information about common usage scenarios User need to opt-in to participate Users can refrain from participating at any time and delete all provided data Data sent to MAXON include user statistics like used commands, project file size, usage time, preference settings and system specifications All data sent anonymized, no personal information will be collected Metaballs will load and render faster, viewport interaction will be better
При установке использовать keygen для ввода рег. данных (ключ копируется в буфер обмена, вставьте его в самое больше поле) Установить программу. Обновлять в ручном режиме! S/N: 14600047718-JZZD-KCXS-LBSC-PMKB 15600079082-VJDK-CKFV-VWMC-FCFW 16600021112-XBVJ-BXNM-KKNS-RXXK 10600016890-JPCK-KRNR-BXNC-WDCJ 30600016974-VCGV-RWKR-PKMZ-SKRK 11600055042-ZKMZ-FKJR-ZCNW-NLNG
Совершенно новая динамика: CINEMA 4D теперь обладает многосторонней и простой в использовании системой динамики твёрдых тел основанной на прекрасно зарекомендовавшем себя движке Bullet. Твёрдые тела, мягкие тела и многочисленные возможности соединять объекты между собой коннекторами, также единственны в своём роде, как и опция позволяющая изменять форму объектов напором воздуха. Линейный процесс: Настройка линейного процесса в CINEMA 4D R16 возможна всего одним щелчком мыши. Тем самым освещение и цвета будут просчитываться естественней, а также понадобятся меньше источников света и более низкие настройка качества – как результат вы получите лучшие изображения с меньшим стараниями. Цветовые профили: Программа теперь полностью поддерживает цветовые профили. Это относиться к шейдерам и текстурам с одной стороны и к выводу на монитор, а также к результату рендеринга с другой. Источники света IES: С данными источников света IES можно воссоздавать естественное освещение светильников различных производителей. Также поддерживаются фотометрические параметры света, такие как люмен, кандела и температура цвета. Менеджер рендеринга: Просчёт нескольких сцен подряд теперь представляется намного удобней. Вы можете в последствии выбирать другие камеры и настройки рендеринга и проверить миниатюру активного изображения. Менеджер изображений: Многосторонний менеджер изображений получил в этой версии ещё больше функций. Отображение гистограммы, навигатор для больших изображений и режим полноэкранного воспроизведения анимации. Новые инструменты для создания с персонажей: Обратная кинематика обладает теперь и динамическими качествами. CINEMA 4D Studio предоставляет новый, высокопродуктивный инструмент PoseMorph для смешивания различных функций. Новые деформаторы: Также новыми являются различные деформаторы, которые можно использовать для моделирования и анимации. Они предоставляют новые методы приведения объектов в форму. Настоящие единицы измерения: 4D поддерживает теперь настоящие единицы измерения. С их помощью объекты могут быть использованы и в других сценах в правильном масштабе. Python: Язык программирования Python теперь полностью поддерживается и позволяет пользователям расширить CINEMA 4D дополнительными функциями и скриптами. А также: В этой версии вы найдёте ещё множество других новых функций. Так к примеру, внутренняя двойная точность, двойственная трансформация, поддержка OpenGL3, новые шейдеры для архитектуры, L-система для параметрических сплайнов и многие другие новшества. Maxon CINEMA 4D Studio 4D Новая линейка продуктов MAXON: Переработанная линейка продуктов CINEMA 4D R16 вмещает в себя единственные в своём роде пакеты, которые были собраны специально для нужд различных отраслей, а также обновление MAXON BodyPaint 3D, первоклассной программы для 3D-рисования.
CINEMA 4D Prime. Здесь начинается профессиональная 3D-графика. Этот пакет предоставляет все основные функции для моделирования, анимации и рендеринга. В 15-ой версии к этому добавились такие функции, как окклюзия окружения и многочисленные деформаторы, которые до этого были только в модулях MOCCA и MoGraph. CINEMA 4D Broadcast. Мощный пакет трехмерного анимационного дизайна.К инструментарию Prime добавляются многочисленные инструменты для создания анимационного дизайна. Функции ранее доступного модуля MoGraph включены также, как и глобальное освещение, рендеринг по сети, а также обширная библиотека объектов, материалов и заготовок. CINEMA 4D Visualize. Профессиональное решение для архитекторов и дизайнеров. К инструментарию Prime добавляются различные функции для визуализации. CINEMA 4D Visualize обладает всеми функциями ранее доступных пакетов Architecture и Engineering и является совершенным инструментом для архитекторов, дизайнеров и всех тех, кто должен визуализировать продукты любого назначения. CINEMA 4D Studio. Это всё, что вам нужно для профессионального 3D. Кратко говоря – версия Studio включает в себя всё. Все функции, которые MAXON может предоставить, находятся в этом первоклассном пакете. Даже ранее отдельно доступные библиотеки теперь находятся в пакете поставки. BodyPaint 3D R16. Всё, что нужно для рисования в 3D. Когда требуется первоклассное текстурирование, BodyPaint 3D обладающее великолепными инструментариями обработки UV и текстурирования – именно то, что вам нужно. Новая версия R16 поддерживает цветовые профили и запекание окклюзии окружения в текстуру. Также через Cineman можно использовать дивжок рендеринга совместимый с Renderman, к примеру для предварительного просмотра объектов.
Новое измерение в визуализации! Получайте удовольствие от более быстрого и более качественной визуализации в CINEMA 4D R16. Расширьте уровень фото-реализма ваших изображений с помощью новых методов глобального освещения. Быстро просчитывайте изображения и анимацию с помощью Team Render, совершенно нового инструмента для рендеринга по сети. Он лёгок в настройке и управлении и всё это не выходя из интерфейса CINEMA 4D. Возможно самый мощный инструмент для создания фасок. Срезайте углы без компромиссов используя совершенно новый инструмент «Фаска» в CINEMA 4D R16. Интерактивно снимайте фаску точек, граней и полигонов прямо во вьюпорте и создавайте чистые, высококачественные модели используя разнообразные опции для создания топологии. Обрабатывайте модель оптимизированным инструментом «Скользить», который поддерживает циклы из множества граней. Избранный инструмент профессионалов трёхмерной типографики. Получите расширенный уровень контроля над типографикой в объектах МоТекст и сплайн Текст, интерактивный кернинг отдельных знаков во вьюпорте. Измените кернинг, трекинг, смещение базовой линии и масштаб с трёхмерным текстом, который всегда можно редактировать и анимировать, к примеру, через эффекторы MoGraph. Скульптурное моделирование – последовательное развитие. Создавайте изящные скульптуры и с лёгкостью изменяйте топологию в CINEMA 4D Studio R16. Используйте мощные инструменты скульптурного моделирования прямо на полигональных объектах, создавайте зеркальные копии мазков и проецируйте новую модель на скульптурные объекты. Система скульптурного моделирования CINEMA 4D продолжает расти и становится могущественней и гибче, предоставляя простые решения для изменения редактирования моделей быстро, интуитивно и без необходимости переключения в другую программу. Эффективный рабочий процесс, как на заказ. Улучшения рабочего процесса повсюду в CINEMA 4D R16 позволят увеличить эффективность ваших действий. Деформаторы автоматически подстраиваются под размер объекта, один клик – и трава уже выросла, легко управляйте текстурами и анимируйте операторский кран с точностью голивудских установок. CINEMA 4D R16 позволит вам работать легче и проще, позволяя уделять больше времени творческим задачам.
Новое в Maxon CINEMA 4D R16: Анимация. Трекер движения – Простая интеграция трёхмерных элементов в отснятый на камеру материал. Тег «Взаимодействие» – даёт пользователям полный контроль над трёхмерными объектами и использует режим настройки, который передаёт информацию о движении и маркировке объекта. Моделирование. «Поли-карандаш» – Для рисования полигонов, а также перемещения, клонирования, разреза и соединения точек и граней трёхмерных моделей. Деформатор «Фаска» – Теперь опции фаски можно анимировать и создавать их недеструктивно. Скульптурное моделирование – Многочисленные оптимизации и динамические эффекты для ещё большей точности. Другие функции – Полностью переработанный объект «Шестерня»; функция «Проверка каркаса»; опции ослабления для деформаторов, а также улучшения UV для крышек. Визуализация. Канал «Отражение» – позволяет точнее управлять отражением и глянцем внутри одного канала материала, а также создавать несколько слоёв для реализации сложных поверхностей. Движок Bi-Render – Новый движок трессировки лучей для эффектов волос и Sketch&Toon в одном проходе. Сервер Team Render – Дополнительная архитектура клиент-сервер для Team Render для контроля задач по просчёту через веб-интерфейс. Производительность и рабочий процесс. Cinema 4D R16 содержит новые и улучшенные функции производительности и рабочего процесса, такие как полностью обновлённые библиотеки материалов и объектов, поддержку обновлённых версий форматов обмена данных FBX и Alembic, новую функцию «Соло» для изолирования отдельных объектов, функции комментариев, новый «UV Пилер» и многие другие улучшения.
Внимание! AdBlock блокирует показ скриншотов, все вопросы к разработчикам )))